Alweer een maand voorbij! - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Denise Os - WaarBenJij.nu Alweer een maand voorbij! - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Denise Os - WaarBenJij.nu

Alweer een maand voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 Oktober 2015 | Oostenrijk, Dornbirn

Alweer een maand voorbij! Tijd voor een tweede reisverslag van mijn geweldige tijd in Oostenrijk. Moest eigenlijk wel even nadenken wat ik allemaal gedaan had deze maand, geen grote reizen gehad. Maar toen ik de foto's terug ging kijken en een lijstje ging maken bleek het toch wel weer heel veel gave uitstapjes en avonden bij te zitten. En je zou bijna de gewone dagelijkse dingen vergeten, zoals het uitzicht dat ik heb vanuit mijn raam en de eekhoorntjes die soms in de tuin rondspringen zijn bijna normaal geworden.

Aangezien het nu Oktober is denk ik dat ik maar bij de Oktoberfesten! Ondertussen alweer drie geweldige Oktoberfesten achter de rug, maar de eerste blijft op nummer 1, zondagochtend 5:30 uur stond de wekker om de dirndl en de lederhosen uit de kast te halen en ons op te maken voor Oktoberfest Stuttgart! Met een groep van zo'n 30 man hebben we echt een ongelooflijke top zondag gehad!

Verder hebben we deze maand ook veel dagtripjes gehad waar we hebben genoten van prachtige uitzichten! Een dagje naar Golm, ons eerste sneeuwballengevecht vond daar plaats; Een wandeling bij de Staufensee, waar ik voor het eerst een gletsjer van heel dichtbij heb gezien; Vorige week maandag na school met een klasgenootje en huisgenootje naar het mooie Lindau, Duitsland, geweest en donderdag zelf een uitstapje naar St. Anton in Tirol gemaakt, had niet verwacht dat het daar zó stil zou zijn! Ongeveer het enige wat ik daar gezien heb waren bergen en hotels. Bij het kleine bakkerijtje een lekker broodje gegeten met het geld wat ik met de post van Robin heb gekregen! =)

Deze maand zijn er voor het eerste ook ander studenten in ons huis op bezoek gekomen. Zo hadden we hier een film kijk-/ pyjama party en een 'strange food tasting' avond met gezellige Aziatische en Zuid-Amerikaanse meiden en de lieve Finse Ella. En wat eet je op een vreemd voedsel eet avond als je eet met hen? Juist ja, wraps haha! Het was wel erg lekker!

Afgelopen week is toch wel het gevoel van heimwee een beetje binnengeslopen, het missen van de drukte thuis en de gezellige momenten met mn Nederlandse vrienden. Gelukkig was Francis met het idee gekomen om een zussenweekendje te houden! Francis & Daphne stapten vrijdag het vliegtuig in om hier langs te komen! Was echt top geweest, ondanks het slechte weer dat we afgelopen weekend hadden. Vrijdag naar Karren geweest, dé berg van Dornbirn en zaterdag naar de 'milka fabriek' (eigenlijk alleen naar de winkel ernaast) en naar de Lunersee geweest, waar het flink koud was! Maandag na een poging tot shoppen in Bregenz hen weer op de trein gezet naar het vliegveld. Blij dat ze langsgeweest zijn <3

Ik kan er weer een paar maanden tegenaan! =D

  • 21 Oktober 2015 - 14:27

    Jolanda:

    Hee Denise,

    Super leuk verslag van al je avonturen!
    T is zeker al flink frisjes daar?
    En top dat je zussen langs geweest zijn.
    Geniet van de leuke tijd nog.
    groetjes, Jolanda



  • 21 Oktober 2015 - 18:22

    Jose:

    Wat een leuk verslag om te lezen Denise.
    Je bent alleen vergeten te schrijven over school. Is het moeilijk? Kan je alles in het Engels goed volgen? Maar ja, aan de andere kant :"Je bent maar 1 keer in je leven in Oostenrijk,dus het land en omgeving verkennen hoort er natuurlijk ook bij. Lief van Robin dat hij je heeft gesponserd. Hier is alles prima Het mooie zomerweer is helaas voorbij maar we gaan alweer richting de feestdagen Trouwens heb je al gehoord dat Anita weer zwanger is jawel van een jongetje Ze hebben hun huis onder financieel voorbehoud verkocht En als alles meezit verhuizen ze naar De Lier ( waar anders) Tegenover het gemeentehuis word infebruari 2016 gestart met een nieuwbouwproject en daar hebben ze een optie op een huis Superleuk. Nou meid geniet van de tijd daar En het is helemaal niet erg als je je ouwe tantetjes ook een beetje mist ;). Liefs en een hele dikke knuffel van al de tonne 'tjes

  • 21 Oktober 2015 - 22:59

    Denise Van Os:

    Jaa het begint wel flink af te koelen de afgelopen weken, zeker afgelopen weekend was het weer slecht. Gelukkig is het zonnetje nu weer even terug! Aan de andere kant van de stad, in de bergen zie ik de sneeuwlijn elke week/dag omhoog en omlaag verschuiven, erg mooi om te zien! Genieten doe ik hier zeker wel! =)


    En Jose, haha jaa klopt, maar heb ook niet zoveel lessen, leer voornamelijk veel Duits, verder heb ik ook het vak Storytelling, letterlijk verhalen vertellen. Beide erg interessant! Het Duits is wel lastig te volgen aangezien de docent redelijk snel praat, maar het Engels is prima te volgen!
    De overige lessen worden per week gegeven, nu had ik een paar lessen niet dus had ik veel zelfstudie, volgende week heb ik de les wel en zal ik een flink drukke week krijgen.

    Jaa!! Anita stuurde me de foto! Super gefeliciteerd!!! Dat ze hierheen gingen verhuizen wist ik nog niet! Wist wel dat het idee er was. Leuk leuk!
    Haha mn ouwe tantetjes mis ik zeker, zit elke avond met een doosje tissues op schoot aan jullie te denken!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 19 Sept. 2015
Verslag gelezen: 791
Totaal aantal bezoekers 2385

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 31 December 2015

Exchange naar Dornbirn

Landen bezocht: